کد مقاله را وارد کنید !
بانک ها و نمایه نامه ها
مطالعه جامعه شناختی پوشش بانوان ایرانی (مانتو)
دوره 1، شماره 1، 1403، صفحات 6 - 13
نویسندگان : فریبا نادری* 1
1- گروه طراحی دوخت، دانشکده هنر و معماری، مؤسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران
چکیده :
در تحقیقات جامعه‌شناسی پوشش ایرانی در طراحی مانتو، ما به دنبال درک عمیقی از نقش پوشش در جامعه و فرهنگ ایرانی هستیم. این تحقیق به بررسی چگونگی تأثیر فرهنگ، جوامع، و شرایط اجتماعی بر طراحی و انتخاب پوشش می‌پردازد. در این مطالعه، ارتباط میان مد، فرهنگ و جامعه ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به تجزیه و تحلیل تغییرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شکل‌گیری مدل‌های طراحی مانتو می¬پردازد. بنابراین جامعه‌شناسی پوشش ایرانی در طراحی مانتو به پژوهش عوامل متعددی می‌پردازد که بر الگوها و سبک‌های طراحی مانتو در جامعه ایران تأثیر می¬گذارند، این عوامل شامل: فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که نقش مهمی در شکل‌گیری سلیقه‌ها و انتخاب‌های پوششی افراد دارند. از جمله موضوعات مورد بررسی در این زمینه می‌تواند به تغییرات در الگوهای فرهنگی و اجتماعی، نقش زنان در جامعه و تحولات در نگرش‌های اجتماعی نسبت به پوشش اشاره کرد. لذا نتایج بدست آمده از این تحقیق به طراحان مد و صنعت پوشاک کمک می¬کند تا با درک عمیق‌تری از نیازها و تمایلات جامعه، مانتوهایی را طراحی کنند که بازخورد مثبتی در بازار داشته و به تقویت هویت فرهنگی جامعه ایرانی کمک کنند. برای انجام این تحقیق، از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی استفاده خواهیم کرد. با استفاده از منابع کتابخانه‌ای، مقالات علمی، داده‌های مورد نیاز جهت پاسخ به سؤالات تحقیق جمع‌آوری و تحلیل خواهد شد.
کلمات کلیدی :
بازدید امروز
42
بازدید دیروز
168
بازدید کل
134,675
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !